|
|
|
SP-PLANERING
Att leva hand ur mun och höftskjuta mot problemen i den takt de dyker upp Ă€r inget att rekommendera. Den sanningen gĂ€ller Ă€ven marknadsföring â en fastlagd plan för (Ă„tminstone) ett Ă„r framĂ„t gagnar sĂ„vĂ€l nattsömn som ekonomi!
30 Ärs verksamhet i B2B-vÀrlden, delvis i sÀljledande position, har lett till en hel del insikter (och Äsikter) om vad sales promotion och försÀljning egentligen handlar om.
Denna kunskaps- och erfarenhetsmassa Àr nÄgot vi gÀrna delar med oss till Dig och vÄra andra kunder!
VĂ€ck en marknadschef mitt i natten och erbjud mer budgetpengar.
Tio mot ett att reptilhjĂ€rnereaktionen blir âAnnonsera!â...
Ofta försöker vi pĂ„ Log Cabin att likna verkligheten vid en verktygslĂ„da, dĂ€r företagsledningen alltför ofta greppar efter skiftnyckeln och hammaren. PĂ„ verkstadsslang kallas skiftnyckeln ibland "muttersvarv" pĂ„ grund av sin begrĂ€nsade förmĂ„ga att dra Ă„t eller lossa skruvförband. Och att med en hammare slĂ„ sönder nĂ„got gĂ„r visserligen fort och enkelt, men det finns faktiskt andra â mer subtila â metoder för problemlösning.
VĂ„rt strategitĂ€nkande gĂ„r ut pĂ„ att lĂ€ra ut hur alla de andra finurliga verktygen i lĂ„dan fungerar. De flesta företag har en begrĂ€nsad marknadsföringsbudget, och att dĂ„ dra sönder skruvskallar med skiftnyckel och slĂ„ vilt omkring sig med hammaren ger sĂ€llan bĂ€sta resultat. Mycket av resonemanget gĂ„r ut pĂ„ att hitta rĂ€tt mix, maximal âbang for the buckâ och de media som i det aktuella fallet ger bĂ€st trĂ€ffbild!
SlÄ en signal, sÄ fÄr vi prata igenom just Ditt scenario.
Tro oss, det kan löna sig!
|
|